Informatie over de praktijk

De praktijk is gelegen net ten zuiden van de ring rond Enschede. De populatie is zeer gemengd met vertegenwoordigers uit alle groepen van de samenleving en patiënten met een achtergrond vanuit de hele wereld.

Openingstijden

Onze praktijk is geopend op maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 12.30 en van 13.00 tot 17.00 uur. Alleen bij afwezigheid huisarts kunt u terecht bij de Dagwaarneming 0900-4313333

De praktijk is telefonisch bereikbaar van 08.00 uur tot 14.00 uur. Tussen 14.00 uur en 17.00 uur uitsluitend voor spoedgevallen en collegiaal overleg.

Inschrijving als patiënt

De praktijk is helaas gesloten voor nieuwe patiënten.

Herhaalrecepten

U kunt uw herhaalrecept aanvragen via het patiënten portaal of via de telefonische receptenlijn. Hiervoor belt u 053-4766949 en kiest u keuzetoets 2. Spreek duidelijk uw naam, geboortedatum en telefoonnummer in. Vervolgens kunt u de gewenste medicatie inspreken. Vermeld hierbij de naam, sterkte en het gebruik van het medicijn dat u nodig heeft. Bekijk hiervoor het etiket van het medicijndoosje.

Recepten aangevraagd voor 11:00 kunt u de volgende werkdag na 14:00 ophalen bij uw apotheek. Bij eventuele onduidelijkheden kunt u contact opnemen met de assistente.

Bloedprikken

Bloedafname voor onderzoek wordt gedaan door Unilabs Nederland (voorheen Medlon en SHO), het laboratorium dat verbonden is met het ziekenhuis. Men kan nog steeds een afspraak maken via de sites (Medlon of SHO) of het nummer bellen dat op de sites is vermeld.

Veel gestelde vragen

Kan ik bij de huisarts terecht voor een reizigersvaccinatie?

Voor uw reizigersvaccinatie kunt u terecht bij de Travel Health Clinic. Zij zijn gespecialiseerd in het geven van reizigersadvies en het vaccineren zelf. Wilt u direct een afspraak maken? Klik dan op de volgende link: Afspraak maken – Travel Health Clinic (thci.nl)

Waarom vraagt de doktersassistente naar mijn klachten bij het maken van een afspraak?
Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van uw contact. Ze is daarvoor opgeleid en doet dat om een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is vanzelfsprekend verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Ik kom in aanmerking voor huishoudelijke hulp, een scootmobiel, rolstoel of woningaanpassingen. Waar kan ik daarvoor terecht?
U kunt contact opnemen met het WMO-loket via de gemeente. WMO staat voor Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Deze wet regelt dat mensen met zieke, een fysieke of psychische beperking hulp, ondersteuning of de voorzieningen krijgen die ze nodig hebben.
Heb ik een verwijsbrief nodig voor een dokter in het ziekenhuis?
Voor een afspraak met een arts in het ziekenhuis heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts. De huisarts geeft alleen een verwijzing als hij dit medisch noodzakelijk acht. Veel medische problemen kunnen door de huisarts worden verholpen. Als dit niet het geval is, verwijst de huisarts u in overleg door naar een medisch specialist. Bent u reeds onder behandeling bij een specialist? Dan is een verwijsbrief niet nodig.
Kan ik bij de huisarts terecht voor een medische verklaring?
Voor een medische verklaring kunt u helaas niet bij uw huisarts terecht. Dit is conform de richtlijnen van de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen. Deze adviseert huisartsen geen medische verklaringen af te leggen over eigen patiënten. Wel kunt u ons vragen een afschrift van uw medisch dossier te maken. Daarin staan de belangrijkste gegevens over uw gezondheidstoestand vermeld. Vervolgens kan een arts waarbij u niet onder behandeling staat deze gegevens onafhankelijk beoordelen. Ook kunt u bij de instantie die van u een medische verklaring vraagt navragen of een verklaring van uzelf voldoende is.

Digitaal en toch persoonlijk

Mede dankzij digitalisering kunnen we steeds betere zorg bieden aan onze patiënten. Zowel voor de patiënten als voor ons als huisartsenpraktijk wordt alles door digitalisering gemakkelijker gemaakt. Zo kunnen wij bijvoorbeeld sneller schakelen met andere zorginstellingen of bent u sneller op de hoogte van uitslagen door middel van de patiëntenportaal. Natuurlijk kunt u met onduidelijkheden of vragen ook altijd terecht bij de assistenten. Op deze manier kunnen wij op een persoonlijke wijze de zorg bieden die u verdient.

Direct contact met de huisarts?

Wil u direct een huisarts spreken? Neem dan plaats in de online wachtkamer. Deze is geopend op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. U vindt rechts onderaan de pagina het spreekwolkje Image waarmee u in de digitale wachtkamer kunt plaatsnemen en u wordt dan direct geholpen. Wanneer u deze niet ziet is de wachtkamer gesloten. Deze wachtkamer is enkel voor patiënten die ingeschreven staan bij deze praktijk.